Τη συχνή κατανάλωση μικρών κυρίως ψαριών, κατά τη διάρκεια της κύησης, συνιστούν οι ειδικοί για πιο έξυπνα μωρά!
Ειδικότερα, αναφέρουν ότι οι γυναίκες σε ηλικία τεκνοποίησης θα πρέπει να επιδιώκουν να καταναλώνουν μία με δύο μερίδες θαλασσινών ψαριών την εβδομάδα, συμπεριλαμβανομένων των λιπαρών ψαριών, κάτι που έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη της οπτικής οξύτητας και της γνωστικής ικανότητας του βρέφους. Τα ψάρια πρέπει να είναι ποικίλα, με προτίμηση στα μικρά ψάρια, καθώς έχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο από τα μεγάλα να είναι μολυσμένα.
Επίσης, αρκετές μελέτες υποστηρίζουν ότι η πρόσληψη ψαριών ή άλλων πηγών λιπαρών οξέων της μακριάς αλυσίδας ω-3 αποτρέπει την πρόωρη γέννα, αυξάνοντας ελαφρώς τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και επίσης αυξάνει ελαφρά το βάρος γέννησης του μωρού.
Το θέμα συζητήθηκε μεταξύ άλλων στο 7ο Ετήσιο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συμπόσιο της Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Γαστρεντερολογίας, Ηπατολογίας και Διατροφής, που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στην Αθήνα.
Τα νέα ευρήματα των ερευνών για την ειδική επίδραση των ω-3 λιπαρών οξέων στην ανάπτυξη εμβρύων και βρεφών ανακοινώθηκαν από τον Berthold Koletzko, καθηγητή Παιδιατρικής στο Πανεπιστήμιο Ludwig-Maximilians-Universitat του Μονάχου, πρόεδρο της Επιτροπής Διατροφής της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Παιδιατρικής Γαστρεντερολογίας, Ηπατολογίας και Διατροφής. Η ομιλία του περιελάμβανε και τις νέες συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διατροφή των γυναικών στις κρίσιμες αυτές φάσεις της ζωής τους.
Η κατανάλωση ψαριών από τη μητέρα κατά τα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης φαίνεται να συνδέεται με την ανάπτυξη της όρασης, της γνωστικής ικανότητας, της προσοχής, της πληρότητας του ύπνου κ.ά. του παιδιού μεταγεννητικά, μέχρι και του επιπέδου της ευφυΐας του (IQ) στην ηλικία των 4 χρόνων.
Για την εισαγωγή των στερεών τροφών στο διαιτολόγιο του βρέφους μίλησε η Παναγιώτα Καφρίτσα, διευθύντρια Παιδογαστρεντερολογικής Μονάδας στην Ευρωκλινική Παίδων. Οπως ανέφερε, η σωστή διατροφή αποτελεί σημαντική παράμετρο για την υγεία ενός παιδιού. Το γάλα της μητέρας αποτελεί την ιδανική τροφή για το βρέφος τους πρώτους 6 μήνες της ζωής και μπορεί να συνεχιστεί μέχρι το τέλος του πρώτου έτους, αν είναι εφικτό.
Κάπου ανάμεσα στον 5ο με 6ο μήνα γίνεται σταδιακά η εισαγωγή των στερεών τροφών. Το γάλα παρέχει πλήρη θρεπτική και θερμιδική κάλυψη μέχρι τον 6ο μήνα της ζωής. Η εισαγωγή στο διαιτολόγιο στερεών τροφών συμβαδίζει με την ωρίμαση του πεπτικού συστήματος και την αναπτυξιακή εξέλιξη του βρέφους.
Στην ηλικία αυτή το μωρό στηρίζει τέλεια το κεφάλι του, κάθεται με υποστήριξη, κρατά αντικείμενα στην παλάμη του, τα φέρνει στο στόμα, δείχνει την πείνα του ανοίγοντας το στόμα, αρχίζει να καταπίνει με μεγαλύτερη ευκολία, δείχνει τη δυσαρέσκειά του σπρώχνοντας το κορμί του προς τα πίσω. Οταν δεν έχουν αναπτυχθεί οι μηχανισμοί αυτοί δεν είναι σωστό να πιέσουμε το βρέφος να αρχίσει τις στερεές τροφές.