E-ONLINE
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
ΕλλάδαΠολιτικήΟικονομίαΤέχνεςΑθλητισμόςΚόσμοςHOME



Φύλλο Τετάρτης
19 - 09 - 2007

ΣΤΗΛΕΣ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ
ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ
ΣΤΑ ΠΕΤΑΧΤΑ
ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΓΡΑΦΟΥΝ...

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αναζήτηση
Με ημερομηνία

ή
Τεύχη Βιβλιοθήκης
Φάκελοι Σαββάτου

Ταυτότητα
Εκδόσεις
Αρχείο
Διάφορα
Επικοινωνία

Βρίσκεστε στο παλαιό site του www.enet.gr

Το www.enet.gr άλλαξε.

Το Web site της Ελευθεροτυπίας και της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας άλλαξε και βρίσκεται στη διεύθυνση www.enet.gr.

Στο παρόν site βρίσκεται μόνο το αρχείο των εκδόσεων από τις αρχές του 2001 ως και τις 30 Μαρτίου 2009.




Τα μούρα καταπολεμούν τον καρκίνο του παχέος εντέρου

Ενα συστατικό των μπλε μούρων (blueberries) μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, αναφέρουν Αμερικανοί επιστήμονες. Σε μελέτη που εκπόνησαν σε αρουραίους διαπίστωσαν ότι όταν τους έδιναν μια καρκινογόνο ουσία και μετά το συστατικό αυτό, ανέπτυσσαν λιγότερους προκαρκινικούς όγκους στο παχύ έντερό τους σε σύγκριση με αρουραίους που έτρωγαν μόνο την καρκινογόνο ουσία. Το συστατικό λέγεται πτεροστιλβένιο και είναι μια φυσική αντιοξειδωτική ουσία, η οποία δεσμεύει τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου - μία ομάδα ιδιαίτερα δραστικών μορίων που μπορεί να οδηγήσουν στην ανάπτυξη καρκίνου.

Παρόμοιες αντιοξειδωτικές ουσίες έχουν ήδη εντοπισθεί και στα σταφύλια και στο κόκκινο κρασί, είπαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Rutgers και το αμερικανικό υπουργείο Γεωργίας στο 233ο Συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρείας που διεξάγεται στο Σικάγο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξαν οι ερευνητές, το πτεροστιλβένιο μείωσε επίσης τη φλεγμονή και το ρυθμό του πολλαπλασιασμού των κυττάρων (λέγεται κυτταρική διαίρεση) στο παχύ έντερο των ζώων. Και οι δύο αυτές διεργασίες θεωρούνται παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη καρκίνου. Αν και οι ειδικοί δεν γνωρίζουν τις ακριβείς αιτίες του καρκίνου του παχέος εντέρου, η νόσος έχει σχετισθεί με την υπερκατανάλωση κεκορεσμένων λιπών και θερμίδων. Και επειδή άλλες μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι το πτεροστιλβένιο ενδέχεται να μειώνει επίσης την χοληστερόλη, οι ερευνητές εκτιμούν ότι η προστατευτική δράση του οφείλεται σ' αυτή ακριβώς την ιδιότητα.

Οι ειδικοί συνιστούν ήδη να τρώμε δύο μεγάλες σαλάτες και τρία φρούτα την ημέρα για να προστατευόμαστε από τον καρκίνο, τη στεφανιαία νόσο και άλλα δεινά. Λένε επίσης ότι για να αποκομίσει κανείς το μέγιστο όφελος, πρέπει να τρώει κάθε μέρα ποικιλία φρούτων και λαχανικών. Το αν το πτεροστιλβένιο ασκεί και στους ανθρώπους δράση ανάλογη με αυτήν που παρατηρήθηκε στα ζώα, είναι κάτι που μένει να εξακριβωθεί. Ωστόσο, δεν θα έβλαπτε να τρώει κανείς και μπλε μούρα, στο πλαίσιο της υγιεινής διατροφής.


ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 19/09/2007


wap.enet.gr

ΕΛΛΑΔΑ
με μια ματιά...



Συνέντευξη
Αργύρης Σφουντούρης


Ο ανακριτής καλεί μάρτυρες


Αγιασμός στα σχολεία της πυρόπληκτης ζώνης




Οικολόγοι Πράσινοι



Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία


«Νήες» Δήμου Σούρπης


Πρόγραμμα COSMO


ΕΛ.ΑΣ.


"Παιδική Στέγη" Κερατσινίου


Ρόδος


Θεσσαλονίκη



Υγεία


Υγεία & διατροφή


















Copyright © 2008 Χ. Κ. Τεγόπουλος Εκδόσεις Α.Ε.