Το Web site της Ελευθεροτυπίας και της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας άλλαξε και βρίσκεται στη διεύθυνση www.enet.gr.
Στο παρόν site βρίσκεται μόνο το αρχείο των εκδόσεων από τις αρχές του 2001 ως και τις 30 Μαρτίου 2009.
Το γάλα είναι το πρώτο πολυβιταμινούχο σκεύασμα που δίνουμε στα παιδιά
Αυτό ήταν ένα από τα συμπεράσματα της δορυφορικής ομιλίας με θέμα «Η χορήγηση συμπληρωμάτων διατροφής στην παιδική ηλικία, ωφέλιμη ή επιβλαβής;», κατά τη διάρκεια του 46ου Πανελλήνιου Παιδιατρικού Συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Κέρκυρα.
Πράγματι, το γάλα 1ης και 2ης βρεφικής ηλικίας είναι το πρώτο πολυβιταμινούχο σκεύασμα που δίνουμε στα παιδιά από τις πρώτες κιόλας ημέρες της ζωής τους, τόνισε ο Νίκος Βουδούρης, παιδίατρος, διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών και ειδικός γραμματέας της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας, αφού είναι εμπλουτισμένο με βιταμίνες και στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη του μωρού.
Το ερώτημα λοιπόν δεν είναι εάν η χορήγηση των συμπληρωμάτων διατροφής στην παιδική ηλικία είναι ωφέλιμη ή επιβλαβής, αλλά ποια παιδιά και πότε χρειάζονται πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα διατροφής, συνέχισε ο κ. Βουδούρης.
Παρά την πολύ μεγάλη εκστρατεία ενημέρωσης για το ζήτημα της υγιεινής διατροφής των παιδιών σχολικής ηλικίας, ένα σημαντικό ποσοστό των παιδιών ίσως να μη διατρέφονται σύμφωνα με τις συστάσεις. Για τις αστοχίες διατροφής, δύο σοβαρές παράμετροι των ημερών μας θα πρέπει να ληφθούν υπόψην: η αλλαγή του τρόπου διατροφής, αλλά και η αλλαγή της ίδιας της τροφής.
Πρόσφατη έρευνα σε ό,τι αφορά τις συνήθειες διατροφής επιβεβαιώνει την πιθανότητα ανεπαρκούς πρόσληψης των αναγκαίων θρεπτικών συστατικών. Η μελέτη έγινε σε 6.728 έφηβους καταγράφοντας συνήθειες που μπορεί να επηρεάζουν την ποιότητα σίτισης. Εδειξε ότι το 12-15% εφήβων 15-18 ετών δεν πίνουν γάλα, το 45% των κοριτσιών και το 20% των αγοριών είχαν κάνει δίαιτα σε κάποια περίοδο της ζωής τους και ότι λιγότεροι του 50% δεν είχαν φάει φρούτο την προηγουμένη, ενώ μόνο το 15% είχαν φάει 5 μερίδες φρούτων την προηγούμενη ημέρα.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 29/07/2008
|